Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Dwa kolejne Flirty trafiły do Kolei Mazowieckich

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-09-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwają dostawy nowoczesnych pojazdów Flirt trzeciej generacji produkcji Stadlera dla Kolei Mazowieckich. 10 z 61 pięcioczłonowych, zamówionych w styczniu 2018 r. pojazdów obsługuje już pociągi na liniach do Działdowa, Łowicza i Celestynowa. Na początku bieżącego tygodnia odbyły się odbiory dwóch kolejnych pojazdów – poinformował samorządowy przewoźnik. 

Odebrane składy zostaną niebawem włączone do ruchu na trasie Celestynów – Warszawa – Łowicz.  Przypomnijmy, że bieżące dostawy są realizowane w ramach drugiej umowy wykonawczej na 12 pięcioczłonowych pojazdów Flirt, zawartej z producentem 28 marca 2019 r. – W uzgodnieniu z przewoźnikiem pociągi w ramach tej umowy przekazujemy znacznie przed przewidzianymi w kontrakcie terminami, aby jak najszybciej zapewnić pasażerom możliwość podróżowania nowoczesnymi, bezpiecznymi i komfortowymi składami – mówi Magdalena Dankowska, dyrektor projektu w Stadler Polska cytowana w komunikacie.

Umowa na zakup 12 ezt do obsługi trasy Łowicz – Sochaczew – Warszawa – Celestynów jest jedną z czterech umów dofinansowanych w ramach działania 5.2 Rozwój transportu kolejowego poza TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020. 1. „Zakup 12 sztuk nowych pięcioczłonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych I”. Wartość całkowita projektu – 316,40 mln zł, z czego kwota dofinansowania to 128,55 mln zł. – Odebraliśmy dwa kolejne, nowoczesne i komfortowe pojazdy, które już w najbliższym czasie zasilą park taborowy Kolei Mazowieckich, a przede wszystkim będą bobrze służyły naszym pasażerom w ich codziennych i okolicznościowych podróżach. Składam podziękowania pracownikom Stadlera i Kolei Mazowieckich za efektywną współpracę, której finałem jest terminowe zrealizowanie umowy w zakresie dostawy jedenastego i dwunastego pojazdu Flirt 3 – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich cytowany w komunikacie.

Pociągi zamówione przez Koleje Mazowieckie to elektryczne zespoły trakcyjne typu Flirt najnowszej generacji – nowoczesne, lekkie, energooszczędne pojazdy z pudłami wykonanymi ze stopów aluminiowych. Są jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej i bezprzewodowy dostęp do internetu. Mogą osiągać prędkość 160 km/h. Są również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsce dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, nowoczesne toalety oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy Flirt są w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI).

Całkowita wartość projektów na 55 pojazdów, dofinansowanych w ramach POIiŚ, wyniesie ponad 1,42 mld zł. Dofinansowanie z CUPT ustanowione zostało na poziomie 50 proc. kwoty wydatków kwalifikowalnych, co stanowi rekordową kwotę 580,25 mln zł.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5